Začněme netypicky a podívejme se prvně dovnitř. Čím nadchne interiér tohoto krasavce? I uvnitř působí monstrózním dojmem, stejně je tomu tak i z pohledu zvenku. Pocit bezpečí je umocněn i sezením za volantem, neboť díky tomu, že řidič sedí ve výši, kdy vidí z očí do očí řidiči linkového autobusu. V interiéru je volant o průměru tři sta devadesát milimetrů. Ovladače se nachází na místě, která jsou sice pro ně v automobilech obvyklá, nicméně zde platí, že je vše prostě tak nějak o číslo větší než v evropských vozidlech.
Prvně bude chvíli trvat, než si řidič nastaví adekvátní pozici pro něj za volantem. Poté se již cítíte jak v pořádném road trainu, který brázdí nejen americké dálnice a evropské silnice. A jelikož je typické pro Ameriku vše ve velkém, je tak značný prostor v kokpitu. Zde nepřichází v úvahu jakýkoliv pocit stísněnosti.
RAM 1500 a jeho srdce bijící v dieselovém rytmu
I když pro RAM 1500 je typický diesel, nicméně pod kapotou ani o něm nevíte. Motor pro tento uchvacující svou krásou pick-up je totiž vyráběn v Itálii! Jinak se v případě plechového borce RAM 1500 jedná o stoprocentního Američana, kterému mnohdy mohou být evropské silnice příliš malé. Ovládat RAM 1500 například ve větším městě u nás je tak pro opravdu zkušeného řidiče. Zejména v případě parkování. Jen pro zajímavost, že se nejedná o žádného drobečka z plechu dokazuje to, že pokud s ním chcete u nás zaparkovat, zaberete necelá čtyři místa! Však jeho délka dosahuje skoro šesti metrů. Opravdu je to kus!
S tím vším souvisí i nástup a výstup do kabiny. Pro někoho tak může být až fyzickým výkonem. Vystupování chce už opravdu fyzičku a najít si pro to vlastní trik či metodu. I vyšplhání za volant vyžaduje určitý um. Sezení si již řidič uzpůsobí dle vlastní potřeby. Jak už bylo uvedeno, volant je nastavitelný sice jen výškově, nicméně ale potenciální je i nastavení pedálů. Dveře umožňují otevírání doširoka a velmi přínosná a ocenitelná jsou pevná madla.
RAM 1500 má čím okouzlit
Není asi ničím překvapujícím, že automobil má bezklíčové odemykání. Pěkný je volič automatu, jenž je pro mnohé na nezvyklém místě a to na středovém panelu, kde obvykle vozidla mají ovládání hlasitosti. RAM 1500 disponuje v rámci výbavy i multimediálním centrem, které funguje velmi dobře a rychle.
Automobil nabízí mnoho variant. Do České republiky jsou dováženy dieselové verze a to nejčastěji v provedení s kratší korbou a pětimístní kabinou. Avšak nadále zůstává ložná plocha vskutku obrovská.
Pro mnohé navozuje pocit řidiče kamionu. Rámová konstrukce tak poskytuje robustnost i značnou nosnost. Stejně tak potřebnou rozvahu za volantem, ne však nejistotu. Někomu spíše připomíná velké luxusní SUV, jen je trochu těžkopádnější.